Підбір зимової гуми

Існує “золоте” правило автовласників: якщо середньодобова температура знизилася до рівня +7°C — час міняти гуму на зимову. Головне питання: яку гуму обрати? Давайте розбиратися по порядку.

Універсального рішення для всіх водіїв не існує. Шипована гума найкраще служить у зоні суворих зим, металеві елементи будуть впиватися в дорогу, розбиваючи льодову корку та сніговий наст. Головний конкурент шипованої гуми — м'яка, піддатлива навіть для рук липучка. Така шина за рахунок багаточисельних ламелей та прорізей для відведення вологи, вбирає у себе воду та сніг, гарантуючи гарне зчеплення з дорогою в умов мокрої європейської зими.

Гума відрізняється одна від одної малюнком протектора, який в основному і визначає зчеплювальні властивості.

Існує так звана негласна класифікація шин. Вони поділяються на скандинавські та європейські. Вони відрізняються м'ягкістю, малюнком протектора та місцем застосування. Скандинавські відрізняються агресивним дизайном покришки та крупним та глибоким малюнком протектора. Більш м'які “європейці” мають різноманітним малюнком та великою кількістю дрібних прорізей. Тут важливо розуміти, що назва типу говорить не про країну-виробника, а про кліматичні умови, для яких призначена гума.

Так звані скандинавські шини призначені для суворих зим. Широкий протектор допоможе проїхати скрізь сніжні завали. А особливий склад гуми забезпечить необхідне зчеплення навіть при температурі -40 °C.

Європейські шини створені для більш вологої погоди. Їхній протектор добре відводить вологу, підсушуючи поверхню під покришкою та краще зчеплюється з асфальтом за рахунок своєї м'якої структури.

Деякі водії намагаються зекономити і використовують всесезонну гуму — і це неправильно. На такій гумі влітку втрачаються деякі властивості, а в зимових умовах — в інших (зимою всесезонна гума “дубіє” та не гальмує, а влітку вона буде зношуватися швидше).

Але їздити цілий рік на зимній гумі теж не кращий спосіб зекономити — першого ж літа покришка стане не придатною для подальшого використання - зимова гума дуже м'яка для контакту з асфальтом та швидко зітреться.

При виборі зимової гуми слід варто оглянути шину. Існують різні мітки. Наприклад, червона мітка говорить про те, що це гума першого гатунку та не має виробничих дефектів.

Жовта мітка призначена для співробітника шиномонтажу, тим самим завод-виробник рекомендує ставити вентиль в цій точці.

Крім того, на боковинах покришки міститься вся інформація про країну-виробника, про розмір, максимально допустиму швидкість та дату виробництва. Гарантійний термін у більшості шин — 5 років. Тому не варто купляти покришку, що пролежала на складі більше 2-х років.

Дачникам, які часто їздять на природу та жителям північних регіонів, де морози — суворі, коли снігові замети досить часті, спеціалісти рекомендують шиповані покришки, а “липучки” більш придатні для регіонів з теплими зимами, змінною, але не дуже холодною погодою та сухим асфальтом.

Гарним варіантом можуть бути зимові відновлені шини Targum та Bargum. Переробка здійснюється на якісному європейському обладнанні та гарантія розповсюджується на весь строк використання.

Перед тим, як зробити свій вибір згадайте, що головне в шині — не ціна, а для яких умов створював її виробник.